Kaip mažinti triukšmo taršą prekės ženklų komunikacijoje [Verslo klasė, 2023]
- jnspet18
- May 1, 2024
- 2 min read
Updated: Dec 28, 2024
Mums trūksta žinomumo. Reikia daugiau reklamos. Reikia didinti aktyvumą socialiniuose tinkluose, kad kuo daugiau žmonių pastebėtų. Maždaug tokios mintys slegia daugelį Lietuvos verslininkų, kurie klaidžioja po reklamos agentūrų džiungles ieškodami stebuklingos „pardavimų skatinimo“ vaistažolės. Už dažno krūmo girdisi tas pats atsakymas: stebuklų nebūna, reikia nelaukti ir pradėti. Štai jūsų reklamos tinklelis, štai ir avansinė sąskaita. Patriukšmaukim ir po mėnesio-kito matysim, kas gausis. Tik kaip dažnai gaunasi? O jei paaiškėtų, kad pats triukšmavimas kartais yra ne problemos sprendimas, bet jos priežastis? Ir ar didėjančios visuotinės reklaminės taršos laikais sėkmingai augti siekiantiems verslams apskritai yra kitų alternatyvų? Pamėginkime išsiaiškinti.

Trys prekės ženklų tipai: kurį atitinka jūsiškis?
Kai verslų vadovų prašome apibūdinti savo pagrindinius konkurentus ir ryškesnius žaidėjus rinkoje, dažniausiai girdime pavyzdžius, kuriuos galima skirstyti į tris kategorijas. Pirmoji kategorija – tai prekiniai ženklai, kurių lyderystė sektoriuje visų pirma siejama su ilgamete produktų arba teikiamų paslaugų kokybe bei geru aptarnavimu. Antroji kategorija – sektoriaus sumaištį keliantys kaštų taupymo ir mažos kainos lyderiai. Ir yra trečia kategorija prekinių ženklų. Tai yra ženklai, kurių pagrindiniu išskirtinumu rinkos dalyviai įvardija „marketingo aktyvumą“ (ne kokybę, ne unikalumą, o būtent aktyvumą). Kai konkurentas apibrėžiamas visų pirma per „aktyvaus“ marketingo savybę, omenyje turima ne ką kita, o reklaminių kampanijų intensyvumą skirtinguose kanaluose.
Nesvarbu, apie kurį sektorių eitų kalba, statybas ar baldų pramonę, fintech ar sveikatingumo produktus ir paslaugas, renkant atsiliepimus apie konkurencinę aplinką, pasakojama ta pati daug kartų girdėta istorija. Šitiems sekasi, nes gerai daro. Šituos mėgsta, nes jų gera kaina. O šie... šitų tiesiog visur pilna.
Iš pirmo žvilgsnio trečiasis kelias, kada prekės ženklas daugiausiai investuoja būtent į reklamos triukšmą ir nuolatinį priminimą, kad mes tokie esame, gali skambėti logiškai ir netgi sukelti pavydą. Juk bent jau trumpuoju laikotarpiu strategija tikrai duoda vaisių, ypač, jei tavo finansiniai resursai neriboti ir leidžia dideliais pinigais „išpirkti bei atsverti“ autentiškos, originalesnės įvaizdžio pozicijos rinkoje trūkumą. Tačiau ką daryti verslams, kurie laimėti brangių triukšmavimo varžybų savo sektoriuje tiesiog neturi pajėgumų? Ir kokių ilgalaikių pasekmių didėjanti reklaminio triukšmo tarša sukelia patiems prekių ženklams bei juos supančiai aplinkai?
Apie triukšmo taršą
Šio straipsnio tęsinį bei kitus verslo komunikacijos tekstus rasite Black Florence svetainėje. Spauskite čia ir skaitykite toliau.



![Norėtume, bet: kodėl lietuviški prekių ženklai bijo išsiskirti [Verslo klasė, 2024]](https://static.wixstatic.com/media/31b0d7_0b76a87687e8442aa7ca23fa41ddddf5~mv2.webp/v1/fill/w_980,h_748,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/31b0d7_0b76a87687e8442aa7ca23fa41ddddf5~mv2.webp)
![Verslai nerimo laikais: kaip parduoti ramybę? [Verslo klasė, 2024]](https://static.wixstatic.com/media/31b0d7_9a9959e6a0544c58966722db3791b2d4~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_732,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/31b0d7_9a9959e6a0544c58966722db3791b2d4~mv2.jpg)
![Narvuose, ant kraiko ar laisvėje: koks jūsų darbovietės tipas? [Verslo klasė, 2023]](https://static.wixstatic.com/media/31b0d7_aace69d8bbdd4aa5a9d3c7bc498cb278~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_650,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/31b0d7_aace69d8bbdd4aa5a9d3c7bc498cb278~mv2.jpg)