top of page
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Saldžių braškių dilema reklamos rinkoje [Verslo klasė, 2019]

Kaip veikia reklama? „Aš tau papasakosiu“, – tarė geras draugas ir pradėjo žodžiais piešti Vilniaus Kalvarijų turgų. Pirmą kartą ten apsilankęs, jis niekaip negalėjo išsirinkti, iš kurio prekeivio pirkti braškes. Prie kiekvieno prekystalio – panašiai raudonuojančios uogos su užrašais „labai skanios braškės“, „labai saldžios braškės“ ir net „labai labai saldžios braškės“. Nuo iškabų ir antraščių turgaus naujokui ėmė suktis galva, o galiausiai jo pinigus laimėjo moteriškė, kuri būdvardžiais neprekiavo. Tik braškėmis.

 

Žmonės šaiposi iš reklamos. Ir gerai daro. Grįžtant prie braškių, vienas ūkininkas kreipėsi gauti reklamos pasiūlymą. Ne dėl to, kad jam reiktų reklamos. Kaip teigia Jonas (ūkininko vardas pakeistas), braškių prekyba – tai sezoninis dviejų mėnesių spurtas. Jei tavo uoga gera – gali būti tikras, kad viską ir taip išpirks. Tačiau reklamuotis kviečia valstybė. Ir skiria finansavimą. Pakanka reklamos pasiūlymo, tvarkingai užpildytos paraiškos, ir keliolikos tūkstančių eurų reklamos biudžetas greičiausiai gaus valstybės įstaigų palaiminimą.


ree

Pasidomėjus, kokie strateginiai ūkininko tikslai bei kokie lūkesčiai siejami su reklama, Jonas nuoširdus: jei duoda pinigus reklamai, reikia paimti, toks yra tikslas. Jūs sugalvosite kaip, tačiau svarbu laikytis eilučių. Pavyzdžiui, ūkininko rinkodaros ar prekės ženklo strategijos valstybė nefinansuoja.

 

Žodis strategija šalia žodžio reklama – labai neįprastas. Kaip sako Jonas, suprantu, kad reikia mąstyti, sėsime paskui iš šnekėsime, bet dabar strategija kliudytų gauti finansavimą. Vietoje strategijos geriau iš karto aprašyti, kaip ant automobilio bus klijuojami reklaminiai lipdukai, daromos iškabos, perpiešiamas logotipas ir perkami reklamos plotai, geriausia – digital. Nes čia tai reklama. Verslumo ir inovacijų dermė. Labai labai saldžios braškės, tik jau digital lygmenyje.

 

Ūkininkų pašaukimas – auginti vaisius ir daržoves, prekės ženklams nelieka trąšų. Biurokratų pašaukimas – mėtytis pinigais ir taisyklėmis. Palikime ir vienus, ir kitus ramybėje bei pasižiūrėkime, kaip saldžių braškių reklamos dilema sprendžiama pažangiausiuose sektoriuose.

 

Reklamos evoliucija: kas seka po braškių?


Geri buvo laikai, kai reklama teturėjo informacinę paskirtį. Prekiauji žuvimi? Taip ir skaptuoji ant stendo: rūkyta žuvis. Juo užrašas didesnis, tuo daugiau žmonių pamato ir užeina. Tik ką daryti, kai šalia tavęs rūkyklą atidarinėja ir kaimynas? Prirašyti ant iškabos, kad tavo žuvis yra skanesnė? O ką daryti, jei gamini duoną ir žinai, kad panašių produktų jau šiandien vitrinose – kelios dešimtys? O jei nusprendei gaminti alų? Kaip jį pristatysi žinodamas, kad vartotojas vien Lietuvoje turi šimtus kitų alaus alternatyvų?

 

Šio straipsnio tęsinį bei kitus verslo komunikacijos tekstus rasite Black Florence svetainėje. Spauskite čia ir skaitykite toliau.

bottom of page