top of page
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Žaiskite verslą. Ir padėkite žaisti klientams [Verslo klasė, 2019]

Naujieji metai prasidėjo kitaip. Sekmadienį, lygindamas marškinius darbo savaitei, sunkiai tramdai vidinį džiaugsmą. Skaitydamas rinkodaros literatūrą, su pasimėgavimu seki knygos baigtumo procentą skaityklės kamputyje. O kibdamas į pirmadienio užduotis, žinai, kad klientus apipilsi idėjomis, per pertraukas neužmiršdamas išgerti po stiklinę vandens. Nes tokios taisyklės. Nes taip liepia „Habitica“ – asmeninio tobulėjimo aplikacija, pažadėjusi gyvenimą paversti žaidimu.


Unikalus startuolis į žmonių kasdienybės darbus, rūpesčius ir lavinamus įpročius siūlo žvelgti kaip į žaidimo užduotis. Jas teisingai atliekant, aplikacija tave apdovanoja virtualiu auksu, ginklais, šarvais ir išraiškingais artefaktais. Arba duoda leidimą pačiam save palepinti kokia nors tikra realaus pasaulio pramoga bei pirkiniu. O jei savo suplanuotos darbų ir įpročių sistemos nesilaikai, asmeninis avataras kas naktį praranda po gyvybę, kol galiausiai miršta.

 

Tad geriau jau paisyti savo rezoliucijų. Laiku išsilyginti marškinius, skaityti knygas, atlikti suplanuotus mažus ir didelius darbus, o tiksliau – rinkti patirties „taškus“, kilti į naujus „lygius“, jungtis į „gildijas“ su kitais aplikacijos naudotojais, įveikti virtualius „bosus“ ir… taip atrodo „Habitica“ gyvenimo žaidimas.

 

ree

Skamba nerimtai? Kalbai pasisukus apie darbus, daugelis lietuvių pratę surimtėti. Rimti verslo vyrai su korporatyviniais laikrodžiais ir rimtos verslo moterys su korporatyvinėmis kelnėmis deda rimtas pastangas, kad, aptariant KPI, ROI bei kitus madingus I, bendrovių diskusijoje neprasiveržtų neprofesionali šypsena ar vaikiškai drąsi rinkodaros fantazija. Statistiniam verslininkui darbas reiškia darbą, darbuotojai tėra darbuotojai, produktas tėra produktas, o klientai tėra klientai. Tegul visi žino savo vietą!

 

Bet ilgainiui prasideda keisti dalykai: tie patys už masyvių ąžuolinių stalų sėdintys rimti vyrai ir moterys nesupranta, kodėl jų paslaugos ir produktai nesudomina užsienio rinkų. O didžiausias pyktis kyla matant, kaip jauni konkurentų prekiniai ženklai šauna į viršų, palikdami dešimtmečių patirtimi besididžiavusius veteranus užnugaryje. Kokia to priežastis? Ne tik darbas.


Žaidimo reikšmė


Šio straipsnio tęsinį bei kitus verslo komunikacijos tekstus rasite Black Florence svetainėje. Spauskite čia ir skaitykite toliau.


bottom of page